Friday 24 May 2013

Alololo..buchuk muchuk...


     Assalamualaikum.al-hamdulillah hari ni ayu dapat laui hari yang awesome.Ayu baru balik dari tengok movie,masing-masing menggila dengan perangai yang macam-macam karenah,thank yana,piji and my lovely bff oncey.Apa khabar semua??ayu harap semua sihat lah ye walaupun sekarang cuaca tak menentu.

      Alololo..buchuk muchuk..muahahahaha,okey entry kali ni bukan nak cerita tentang bby or bayi *sama je kan..what the means ha?* cerita kali ni lebih kepada feel in love or sweet in relay.Terima kasih kepada encik hakim erfan yang sudi bagi ayu idea untuk mengupaskan benda yang agak serius dalam sesuatu hubungan*acehcehh,ada gaya pakar perunding hubungan tak?kihkih*

                 APA MOTIF MERAJUK??
p/s:semua jawapan ni ayu tanya antara kawan kat FB ayu.

 Shuurie Shuhaimi : motif dia nak kena pujukla..nak memanja..hahaha
  
Shahrul Patrickstar: Sebenarnya lelaki dengan perempuan sama je nak kan gf/bf pujuk tapi     sebenarnya merajuk ni nak perhatian and bermanja dalam hubungan tapi lelaki kalau merajuk  lama sebab nak uji si gf.


Sara Amin: Depends la..akak bukan jenis kuat meajuk and suka dipujuk tapi bagi permpuan
                  merajuk ni normal.

Syahrizal Akasha :Dosa kalau kta merajuk dengan buah hati melainkan tiada hubungan ya dan    tak perlu kata-kata ugut untuk dipujuk.


Siti Sarah : perempuan merajuk sebab nak perhatian kalau tak dipujuk just mengalah je la tapi kalau lelaki  kena pujuk diaorang time moment dia melting.


Hyunbunyflubber Junior : perlulah ada merajuk ni sebab nanti barulah kita boleh tengok macam mana cara si dia pujuk kita balik then dia akan mengaku kesalahannya sendiri.


huh!segan silu ayu nak tumpang tanya kat diaorang manalah tahu kang tetiba kena marah ke.tapi nasib baiklah friends ayu semuanye okey and soprting..thanks you all.see,jawpan yang dibagi semua lebih kurang sebab merajuk tu lumrah dalam hubungan tapi macam mana nak menyelesaikannya??ha!ni beberapa tip yang dapat ayu bagi.


       TIP UNTUK MEMUJUK SI BUCHUK ANDA:

       -berbincang
       - perbaiki kesalahan
       - berusaha menjadi yang terbaik
       - bersabar dengan karenah si dia
       - jangan sentiasa mengiakan kesalahan si dia
       - slow talk
       -buktikan kebaikan dalam perubahan sikap untuk hubungan* if kalau si dia ada perangai
        yang menjanggalkan.
       -sentiasa beri perhatian
       - berusaha dan berusaha
        -jangan terlalu memaksa.


Kesimpulannya merajuk ni adalah sesuatu yang menjadikan si dia peka dengan keadaan hubungan dan pujuk ni lah yang akan menunjukkan si dia sayang pada kita.Tapi kita juga harus sedia menerima kenyataan sama ada indah atau sebaliknya normal bagi sebuah hubungan ada pergaduhan tapi tak tahu sejauh mana hubungan akan kekal.
  -JODOH ITU RAHSIA ALLAH

Sekian♥



No comments:

Post a Comment