Tuesday 12 February 2013

BERMAIN DENGAN JARUM

jarum, benang, pita ukur, mmmm. boleh ke?

     Assalamualaikum dan selamat tengah hari.makcik-makcik dah siap masak? ada masa terluang baca lah blog ayu. eh. tak lupa juga pada adik,akak,abang,pakcik,atok,nenek *semua ayu nak sebut, bila nak publish, hihi *  dengan hati terbuka dan otak sedang mencangkul idea di lubuk minda, ayu dapat memenuhkan lagi blog ayu dengan kehidupan ayu semua ye benar belaka, ''no cant fake me'' akahkahakah.
pekerjaan apa yang bermain dengan jarum?  HA?? PAKAR BEDAH? ish, ada lah selain itu. MENJAHIT BAJU. ya, itu lah yang ayu sedang usahakan sekarang ni. hurm,, kalau ayu jadi pakar bedah.hurm, masuk bilik mayat pun dah bergetar kang terkucil - kucil ayu dibuatnya. hihi.

      Pada mulanya ayu tak nak mengikuti kelas menjahit ini sebab atas dasar permintaan mak abah ayu, ayu ikut je la. Tapi bila ayu pikirkan lebih mendalam ayu nampak jelas ada kena mengena dengan cita - cita ayu.
kalau kita nak belajar sesuatu yang melayakkan kita berjaya di masa hadapan tidak guna kalau tiada pegangan asas nya kan? ayu percaya atas semua usaha yang mak abah ayu buat untuk ayu pasti akan berjaya. ayu tahu kenapa mak abah tak lepaskan ayu untuk bekerja. mungkin dengan keredhaan mak abah dapat membantu ayu berjaya. Dan sekarang ayu mampu menghasilkan baju kurung sendiri.Ilmu yang bernilai ini ayu tidak dapat ditanding dengan wang ringgit.Ayu tak kisah dengan apa kata - kata kawan ayu asalkan ayu terus melalukan sesuatu kerja dengan keredhaan mak abah.Ingatlah mak ayah kita tahu apa yang terbaik untuk anak nya. :')




#inilah hasil kerja tangan ayu.
macam mana makcik? pas tak? hihi




SEKIAN <3


No comments:

Post a Comment