Thursday 14 February 2013

MASA TERLUANG


masa itu emas. kalau awak nak pinjam masa ayu, bayar balik dengan emas. okey?  :P

  Assalamualaikum, hye para pembaca bloger ku. Buat apa? dah minum? dah makan? dah mandi? *semua nak ku tanya, bila nak publish? *  Semenjak ayu dah habis sekola ni, banyak masa terluang ayu di rumah. hurm.. daripada ayu buang baik ayu kutip sisa- sisa waktu itu untuk membuat perkara yang berfaedah.
Bercerita kan tentang waktu terluang,,,,, ayu baru sahaja mengisi waktu tersebut dengan keluar dengan BFF ayu dan adik angkat ayu. Pada mula ya memang agak mengejar waktu tapi kami sempat menyiap kan satu projek * jeng,jeng,jeng,jeng.. siap ada muzik lagi, hihi *   Hari ni ayu mampu menyiapkan rakaman video ayu menyayi. tapi ayu tak tahu lah okey ke tak, sebab dah lama ayu tak buat video.Tapi ayu harap diterima lah oleh warga penonton.. AMIN ~


    LAGU APA?
kalau nak cerita pasal lagu, hurm sampai subuh ayu memikirkan nya, tapi ayu just ambil lagu NAJWA LATIF - SAHABAT sebab lagu ni special buat ayu. walaupon ayu ramai kawan di dalam alam maya *FACEBOOK. * tapi tak semua nya sombong, diaorang banyak support ayu,sentiasa memberi kata - kata yang memberangsangkan ayu untuk lakukan apa yang ayu nak capai.Contoh ya.Kak sara amin,Ahmad Dzulkafar Fikri dan adik - adik angkat ayu yang lain. diaorang banyak membantu ayu dari segi keyakinan.
Alhamdulillah sebab Allah memberi ayu kawan yang begitu ambil berat tentang ayu walaupun kami berhubung di alam maya sahaja.


     NAK TIRU MACAM NAJWA LATIF LA TUH..
ayu tetap ayu, ayu bukan nak jadi penyanyi yang terkenal dari laman sosial seperti Najwa Latif, Ainan Tasneem atau yang lain, ayu upload video tu hanya suka - suka dan ayu hanya menjadikannya sebagai hobi.


    KENAPA TAK MAIN GITAR SENDIRI?
dalam video yang ayu buat ni ayu memperkenalkan adik angkat ayu sebagai pemain gitar, ayu tak mampu ingat kord  gitar dalam tempoh yang singkat,. tahap ingatan ayu cetek. sebab tu ayu mintak tolong adik angkat ayu untuk mainkan gitar untuk ayu. Pada mula nya dia agak terkejut tapi alhamdulillah, dia okey je. :)


   KENANGAN?
okey, ayu kali ini tak dapat nak fokus sebab BFF ayu tak henti-henti buat lawak. menghabiskan masa je,, haish!  sabar je la. ayu ada jugak ajak kawan ayu untuk bernyayi sekali tapi dia tak berapa minat dengan lagu yang bakal ayu dendang kan. * ceh, ayat pujangga terkeluar pulak *


  APA YANG ISTIMEWA YA LAGU SAHABAT TU?
ayu mememang salah seorang peminat Najwa latif  tapi tak salahkan ayu minat dia? bukan dasar minat ayu terhadap dia ayu nyanyi lagu dia.. bukan, Dalam sepanjang alam persekolahan ayu. ayu dapat kenal erti sahabat. Bagi ayu sahabat itu insan yang Allah hadirkan untuk kehidupan luar tanpa keluarga. Kalau seorang sahabat yang baik ia nya takkan membawa kita ke arah keburukan sebalik nya memimpin kita ke jalan yang cerah tanpa kegelapan * dah macam tazkirah pulak, hihi *


  ''sahabat yang baik sentiasa di dalam ingatan, jadikan ayu sebahagian di dalam ingatan kamu''

 SEKIAN <3              



No comments:

Post a Comment