Sunday, 3 February 2013

idola hidup si pencinta photo

''idolah adalah seseorang yang kita berpandukan dalam hidup untuk berjaya''-pandangan ayu  :P

        assalamualaikum semua..hai..apa khabar??diharap semua sihat belaka and bertambah comel dan manis hendak ya. semua orang pasti ada idola kan?ha! begitu jugak dengan ayu.


  MENAJADI KEBIASAAN:
apa yang menjadi kebiasaan ye?.. ''nabi muhammad adalah idola saya'' . dulu kalau cikgu atau ustaz dan ustazah tanya siapa idola kita, mesti kita semua jawab macam tu kan? sama lah dengan ayu. ye, memang betul nabi kita memberi banyak pengaruh dalam hidup seperti amalan - amalan sunat yang kita lakukan di setiap hari tapi kita manusia memiliki tahap iman yang pasti akan berubah kan? tak slah kalau hidup kita berpegang pada sunnah nabi muhammad s.a.w  . ayu juga menjadikan baginda sebagai idola di dunia untuk keberkatan di akhirat.. ~ AMIN  :')


   ARTIS :
ini adalah suatu kebiasaan bagi remaja sekarang, ya, ayu pon remaja dan ada menjadikan artis sebagai idola tapi idola untuk kearah kebaikan contoh nya dari segi usaha ya untuk berjaya.kita mampu menilai baik dan buruk.

  SIAPAKAH IDOLA KU?
pasti semua tertanya- tanya siapakah idola ayu? ayu memang minat sangat dengan seorang bloger ini. yang kecik molek dan comel. pasti semua kenal. ASMIDAYU ZULAIKHA @ YUYU ZULAIKHA.
dialah idola dalam diri ayu. yang membangkitkan semangat ayu yang berkobar- kobar untuk meneruskan hidup yang penuh duri * dugaan*. ayu terlalu takjub dengan kak yuyu dari segi pemakaian dan bahan bacaan ya yang berkonsepkan santai untuk mendekati para pembaca.


   APA YANG SAMA?
semua orang tahu yang kak yuyu seorang gadis yang bersaiz kecik molek. walaupon saiz badan ayu tak sama dengan kak yuyu tapi ketinggian kami hampir sama. ketinggian kak yuyu 140 cm ayu pulak 141 cm, ye.. walaupon hanya beza 1 cm tapi kami antara yang rendah di kalangan rakan. kak yuyu jugak ada parut kat dahi macam ayu. dan kak yuyu mempunyai tahi lalat dibawah bibir macam ayu jugak. tapi ayu tak cakap yang muka ayu 100 % sama macam kak yuyu mungkin secara kebetulan sahaja. :D


   APA YANG AYU SUKA TENTANG KAK YUYU?
ayu jadikan kak yuyu sebagai idola dari segi semangat ya untuk berjaya dalam hidup walaupon bersaiz begitu tapi hati nya tetap besar untuk menghadapi dugaan dunia. ayu suka cara penulisan blog dia yang menampak kan dia seorang yang periang. ayu suka cara penampilan dia, dia tetap menampilkan konsep 'sweet' dan sesuai dengan diri ya yang periang. ayu paling suka dengan rupa dia.manis gitu.


  MENCARI DAN MENCARI?
apa kena mengena??ada, ayu dapat tahu kak yuyu menjadi cover girl di majalah DARA. dan ayu begitu teruja,ayu sanggup pergi jauh semata-mata nak memiliki majalah yang bermukakan kak yuyu zulaikha yang kiut- miut itu.dan akhir nya ayu dapat memiliki nya. keghairahan ayu untuk mencari buku tersebut hingga berkilometer sedangkan buku tersebut ada dijual di sekitar kediaman ayu.bila dah dapat buku DARA yang berwajahkan kak yuyu, ayu terus berangan - angan untuk menjadi seperti kak yuyu walaupon ayu sedar ayu tak secomel kak yuyu tapi itu tidakkan akan melunturkan semangat ayu.  :)

# inilah buku yang ayu cari- cari.



# inilah rupa pemilik blog sang kupukupukecil

#sekali pandang pasti suka
:D



  HARAPAN
ok, ayu harap kak yuyu terus memberi inspirasi dalam diri ayu walaupon ayu tak kenal kak yuyu secara pribadi tapi ayu harap kak yuyu terus menjadi idola para remaja muslimah sekarang.


SEKIAN <3


1 comment:

  1. Ya ALLAH, terharunya akak baca entry awak ni. tskk. <3 hmm. harap awak berjaya dunia akhirat. aminnn <3

    ReplyDelete