Wednesday 8 May 2013

MINGGU YANG AWESOME



              Assalamualaikum. yuhuuuu.. ada orang tak?? apa khabar pembaca sekalian? harap sihat -sihat belaka lah ye.meh lah lepak kejap kat blog ayu sambil makan cucur udang ke,biskot ke.. al-hamdulillah minggu ni apa yang dirancang dan apa yang tak terancang menjadi baik dengan izin Allah SWT.

 huh! Lepas je ayu berhenti kerja,esok nye terus ke sogo untuk shooping, adoi,. bila nak diceritakan pasal duit ni memang cukup-cukup kentut je, hihi. tapi ayu kena lah pandai berjimat.Okey! niat asal ayu ke sogo ialah nak interview untuk model dan pelakon yang ayu jumpa di surat khabar METRO.ianya bawah naungan Puncak Casting & Talent Entertainment tapi niat terbantut setelah dapat tahu kena bayar RM250 untuk training dan sebagainya.Masing-masing berpandangan mata ke mata sebab terkejut atas cas yang dikenakan.Bila dah berbincang dan membuka meja bulat.Ayu buat keputusan ayu tak ambil tawaran yang diberi,hanya aida dengan fatin je yang terima. Ayu harap diaorang dapat lah mencerahkan masa hadapan dengan rezeki sekarang.Tapi sebaliknya.. masa tu ayu baru dapat mesej dari kawan ayu untuk bawak ayu ke bidang model dalam majalah dara.com. Ya allah!!! sungguh ayu tak sangka, tapi ayu tak boleh nak letak harapan yang tinggi sebab belum tentu lagi aku akan diambil sebab pasti ada cabaran nya.sekarang tinggal tunggu shoot then tunggu panggilan dari pihak pengurusan majalah tersebut.

    Bila dah selesai sesi interview.kiteorang pon cari port untuk shooping. penat bertanya tapi dapat jawapan yang sama je. ''adik terus je.nanti nampak lah tempat yang adik nak pergi'' haish, nak patah kaki ayu ni ha. menyesal pakai heels 4 inci.. adoi..Tapi akhirnya sampai juga lah destinasi yang ingin dituju.. and shooping time at Bazar Masjid Jamek. dengan berbakikan duit 70 henggit dapat lah ayu kumpulkan koleksi shawl ayu huhu. rambang mata woo. nak tercabut lens ayu bila tengok harga yang awesome!!Memang syok lah kalau shooping kat situ.


   Pukul 4.45  kiteorang pon gerak  lah ke ktm Bank Negara untuk balik rumah, hampir sesat lah jugak.Ayu dapat bayangkan kalau hari-hari kat sana confirm boleh kurus, huhu.. Masing-masing  buat muka gwiyomi sebab keletihan bila masuk je kat ktm tak dapat duduk pulak tu.. erghhh! rasa nak baring je kat lantai tu..hihi.sampai rumah je mandi then tidur. tapi sebelum tidur losyen mustajablah doktor ayu. ayu tonyoh pada  kaki ,,huh! lega rasa nya.*thanks syg,muah*


     Banyak pengalaman yang ayu dapat sepanjang perjalanan ke kl walaupun singkat
.kita tak perlulah berbelanja mengikut hawa nafsu untk cantik sedangkan kita sendiri dicipta oleh Nya dalam keadaan yang cantik.dan tak perlulah over the vouge disebab nama tempat atau keadaan tempat,kita yang membawa identiti kita di mana-mana asalkan kita tak lupa daratan.


#nilah aida. dia yang bersemangat ajak ayu
ke interview

#kasut ni lah yang ayu pakai masa ke kl,
balik nye pinjam kasut aida sebab tak tahan sakit
#ni masa kat baza masjid jamek


#masa makan di sogo




#masa balik cari jalan

#ni pon masa kat bazar masjid jamek,
orang sibuk lalu lalang
kiteorang sibuk bergambar ala-ala artis
:3


sekian♥

pada pembaca, doakan ayu dapat job kat majalah dara.com okey. ayu harap apa yang ayu buat di facebook,apa yang ayu pakai,apa yang ayu melaram selama ni ada hasilnya dan tak sia-sia sebab itu lah jiwa si pencinta photo.




No comments:

Post a Comment