Monday 13 May 2013

Ratu Hati ku


     Assalamualaikum.. al-hamdulillah. kita masih lagi dapat meneruskan hidup,selagi itu lah insyaallah anda semua akan mengikuti cerita-cerita di dunia blog ayu. Masih belum lambat untuk ayu m,engucap kan 'SELAMAT HARI IBU KEPADA PARA IBU DI DUNIA NI,ANDALAH MANUSIA YANG AWESOME YANG DAPAT MEMBESARKAN ANAK DENGAN SEMPURNA''

     Hubungan ayu dengan emak ayu memang agak renggang,ayu jarang berbincang,kalau ada masalah pun sekadar melalui mesej.Minggu lepas ayu meraikan hari ibu dengan belanja family makan dan kek.Dengan hasil duit kerje yang cukup-cukup kentut.Itulah bende first time ayu buat untuk mak sebelum ni ayu just ucap melalui mesej.hihi.. rasa malu pulak bile nak bagi hadiah depan-depan.


       Ayu seorang anak yang manja dan suka memberontak,tapi mak ayu lah yang sentiasa beri nasihat dan pujuk ayu.Tiap kali mak pujuk ayu mesti mak cerita pasal kehidupan zaman remaja nya yang hanya menolong atok ke kebun,zaman remaja mak hanya habis untuk membantu keluarga sebab adik beradik mak ramai,kakak eemak masa tu belajar di asrama jadi emaklah yang bekerja untuk bagi duit belanja.sebab tu lah apa yang ayu buat,apa yang ayu ada jauh lebih banyak daripada emak.ayu tahu emak masih tak dapat merasa erti remaja.Mak ayu pun kahwin diusia yang muda.Lepas ayu dengar cerita zaman remaja mak pasti air mata akan mengalir.betapa untung nya kehidupan ayu yang selalu emak dan abah cuba penuhkan kemahuan ayu.

      Ayu pernah berjauhan dengan emak,masa tu ada kenduri dirumah maklong.ayu tidur sana selama 3 hari dan selama 3 hari tulah ayu tak jumpa mak ayu,malam tu ayu nangis sebab rindu kat mak,rindu kat bebelan mak.ayu baru sedar emak harus dan wajib ada dalam kehidupan ayu.ayu tak dapat banyangkan kalau mak ayu tak ada,ayu belum sedia nak uruskan hal rumah dan adik-adik.'Ya allah,panjangkan umur mak'


Emak ayu seorang wanita yang tegas akan anak-anak nya dan sentiasa menyanyangi anak nya dengan cuba memenuhi kehendak anak nya.Mak ayu lah yang mengandungkan ayu 9 bulan dan masa menagandungkan ayu emak masih menuntut pengajian di Maktab Perguruan.Dengan naik turun tangga menjaga ayu dalam perut,dengan alahannya lagi. Mak lah super dupper women bagi ayu.



                                                   



Sekian♥


No comments:

Post a Comment