Monday 25 March 2013

FACEBOOK VS FESEBUK?


'kita berkenalan hanya dalam laman muka buku..lalalala..''

                         Assalamualaikum semua.. apa khabar? sihat?? YA..mestilah sihat kan? kalau tak sihat tak lah boleh baca blog ayu ni, huhu. Ok. semua tengah buat apa? online Facebook ye?? Dah tau dah, tapi mesti bosan kan sebab tak ada bahan yang berfaedah untuk dibaca? HA! meh lah baca blog ni yang menceritakan kehidupan ayu di luar sana *ayat promote je lah yang aku tahu*

      Amboi~ syok betul cik kiah melayan fesebuk tu,, apa yang best ye.. ce cite....

1- mendapat kenalan yang ramai dan baru .. hurm itu pon kalau tak sombong kan??kan? its okey, normal lah tu, kalau tak normal bukan dengan manusia lah anda berhubung. OMG...

2- Populariti : ada sesetengah manusia mendapat popular dari fesebuk ni mengalahkan artis. hui.. padahal statusnya 'SAYA SEDANG MAKAN' apakah???

3- TREND : sekarang ni trend promote orang, contoh nya.. silalah add si polan bin.....bla bla bla.
okey, hentikan iklan yang sakai itu sebab ianya menyemak kan home kami..


     tengok..macam-macam karenah manusia dalm alam maya ni.ada yang sibuk kejar populariti,ada yang sibuk sindir menyindir, kadang-kadang perkataan yang tak sepatut nya di terbitkan.tak pasal-pasal lidah anda kena samak, ahaha. jangan main samak k..

    Tapi itulah sifat manusia, tak pernah lekang dari salah, betul lah cakap uztaz ayu, manusia akan buat dosa dalam 1 saat cuma kita sahaja tidak menyadari nya. Ayu pon nak minta maaf kalau ada yang menyakitkan hati pembaca. Sama-samalah kita jernihkan sifat yang keruh itu..

    kesimpulan nya, gunakan sesuatu kemudahan itu untuk kearah kebaikan agar memberi manfaat kepda orang lain.

    Sekian ♥

No comments:

Post a Comment