Monday 18 March 2013

teman yang tak disangka

     

            Assalamualaikum. apa khabar semua? sihat? dah makan? dah mandi?*semua nay nak ditanya,, dah kenapa??  erghh*    al-hamdulillah. sedar tak sedar kita dah sampai ke hujung bulan 3,bulan 4 sedang menanti, peredaran masa sekarang terlalu cepat ayu rasa baru semalam ayu berjumpa dengan seseorang... Siapakah?? hurm. meh dekat -dekat sini ayu cerita..


#Siapakah?
                                                                                                                   


     Kalau ayu sebut je nama dia kat sekolah,hampir 1 sekolah tahu dia ni. Budak nya pandai,comel,sopan santun. alololo. kira lengkap lah untuk abang-abang yang nak mencari calon*abang sahaja ok.*
tapi idak lah dia nak kahwin awal kan,masih banyak kejayaan yang harus dia capai.Exctually hubungan ayu tak rapat dengan dia,kat sekolah pon mana ada tegur dia.. bukan nya ayu nak menyombong tak tentu pasal cuma ayu malu nak tegur dia. ahahaha. ayat diplomatik.. huhu.


     Bila dah habis sekolah,baru ayu mula tegur dia kat facebook, just tanya khabar dan sebagai nya. ayu tergerak hati untuk berkawan semula dengan dia. ayu pernah satu kelas dengan dia masa darjah 5. tapi itu dulu lah. yang sekarang ni dan sekelas balik tidak lah sebab dah habis sekolah, hihi..Ayu berkawan dengan dia bukan sebab nak naik kan publisiti, dan ayu memang tak sangka ayu akan berkawan balik dengan dia sebab kat sekolaha kami, masing -masing ada persepsi. ayu sangka dia seorang yang poyo dan dia pon pikir ayu macam tu. kantoi sudah~


      Apa yang ayu suka tentang dia ni. ayu suka cara dia bergaul, cara dia dreess up,cara dia senyum. tapi itulah, manusia mana yang sempurna kan? ayu hanya suka sikap nya dan jadikan nya sebagai langkah positif untuk merubah sikap yang buruk dimata orang.


    Dan akhirnya, sekarang bila kami terserempak, dapatlah cuit-menyuit,senyum-senyum kambing. kalau tak dulu kalau terserempak pandang bawah je sebab malu nak tegur.

 
    kita tak boleh menilai seseorang hanya melalui kepandaiannya. setiap manusia ada kepandaian nya cuma tahap nya sahaja yang bertahap, tapi itu semua tak menghalang kita untuk mengeratkan silaturrahim.



      sekian ♥  



No comments:

Post a Comment